Press "Enter" to skip to content

4 akcesoria biurowe, które poprawią ergonomię Twojej pracy

Praca biurowa często wymaga od nas wielu godzin spędzonych przy biurku, przed ekranem komputera lub nad dokumentami. Wbrew pozorom dla organizmu nie jest to tylko wysiłek psychiczny, lecz także fizyczny, gdyż często pozycje, które przybieramy są nieprawidłowe i mogą niekorzystnie wpływać na nasz kręgosłup i stawy, czego konsekwencją może być ból,  powstawanie i pogłębianie wad postawy oraz rozwój wielu chorób układu ruchu. Niewygodna pozycja może także niekorzystnie wpływać na naszą produktywność i jakość pracy, gdyż uczucie dyskomfortu będzie skutecznie rozpraszać naszą uwagę. Aby tego uniknąć, powinniśmy zadbać o ergonomię pracy, czyli o to, by jej warunki były dostosowane do naszych możliwości fizycznych i psychicznych. Dzięki temu znacznie zwiększy się nasz komfort i wygoda, co z pewnością zaowocuje nie tylko dobrym samopoczuciem, lecz także zwiększoną produktywnością. W tym celu, oprócz wyboru odpowiedniego biurka i krzesła, warto zaopatrzyć się w kilka akcesoriów biurowych, poprawiających ergonomię pracy.

Podkładka po myszkę

Podczas pracy przy komputerze bardzo istotna jest płynność obsługi sprzętu, która znacząco wpływa na nasz komfort. Częstym problemem jest opór odczuwalny podczas operowania myszką, który skutecznie utrudnia pracę. Ponadto walka z myszką może wywoływać w nas irytację, a w efekcie utrudniać skupienie się na wykonywanym zadaniu. Prostym, a zarazem skutecznym rozwiązaniem tego problemu jest zakup podkładki pod myszkę, która znacznie ułatwi nam jej użytkowanie. Podkładka jest wykonana ze specjalnego materiału dostosowanego do pracy przy komputerze, na którym mysz chodzi gładko i płynnie, dzięki czemu możemy operować nią szybciej i wygodniej. Z kolei jej druga, antypoślizgowa strona powoduje, że mysz nie przesuwa się w trakcie pracy. Co więcej na rynku dostępnych jest wiele podkładek, w różnych rozmiarach, kolorach i wzorach, dzięki czemu mogą one stanowić także element dekoracyjny biurka.

Podkładka pod nadgarstek

Długie korzystanie z myszy komputerowej może być męczące, zwłaszcza dla naszych dłoni. Częstym problemem napotykanym przez pracowników biurowych jest dyskomfort i ból nadgarstka wynikający z nieodpowiedniego ułożenia dłoni na myszce. W ferworze obowiązków rzadko jednak pamiętamy o takich szczegółach i przeciążamy staw. Aby temu zaradzić, powstała podkładka pod nadgarstek, która pomaga w utrzymaniu prawidłowej pozycji dłoni oraz stanowi dodatkowe oparcie dla podkładki pod myszkę. Najpopularniejszym rodzajem podkładek pod nadgarstek są podkładki żelowe, które nie przesuwają się podczas pracy, a w dodatku są miłe w dotyku i łatwe w czyszczeniu. Ponadto, niektórzy producenci oferują wersję 2 w 1, która składa się z podkładki pod myszkę z wbudowaną podkładką pod nadgarstek, która łączy w sobie funkcje obu tych akcesoriów.

Podnóżek ergonomiczny

Długotrwała praca przy biurku powoduje nie tylko ból pleców, lecz także nóg, które stają się ciężkie i sztywne. Ponadto może pojawić się w nich uczucie nieprzyjemnego mrowienia, a nawet bolesne skurcze. Aby temu zapobiec, warto zaopatrzyć się w podnóżek ergonomiczny, który został zaprojektowany, aby zapewnić komfort i wygodę nóg podczas pracy biurowej. Umożliwia on zachowanie odpowiedniej pozycji, która poprawia krążenie krwi, zapobiegając postawaniu żylaków i pękających naczynek. Co więcej dzięki regulowanej wysokości, podnóżek ergonomiczny można dopasować do każdego wzrostu, dzięki czemu przyniesie ulgę dla nóg i odcinka krzyżowego. Jego powierzchnia zazwyczaj jest pokryta wypustkami lub wykonana z antypoślizgowego materiału , dzięki czemu stopy nie ześlizgują się. Ponadto na rynku możemy znaleźć także podnóżki podgrzewane, chłodzące, energetyzujące czy posiadające funkcję masażu, co jeszcze bardziej zwiększy nasz komfort podczas pracy.

Mysz optyczna

Wybór myszy komputerowej ma znaczący wpływ na jakość naszej pracy. Standardowe myszki mechaniczne ze względu na swoje liczne wady, zostały praktycznie całkowicie wyparte z rynku i zastąpione nowoczesnymi, znacznie wygodniejszymi rozwiązaniami. Jednym z nich jest mysz optyczna, której mechanizm działania opiera się na wykorzystaniu światła z diody LED, za pomocą którego komputer określa położenie urządzenia względem siebie. Dzięki temu mysz optyczna pozbawiona jest elementów ruchomych, które łatwo ulegają zabrudzeniu i są podatne na uszkodzenia. Co więcej, wykorzystanie diody LED umożliwia wygodną pracę na praktycznie każdej powierzchni, bez konieczności korzystania z podkładki, co jest szczególnie przydatne, gdy pracujemy na laptopie i chcemy szybko przenieść go w inne miejsce lub pracować w podróży.

Ergonomia pracy jest bardzo istotną kwestią, gdyż to od niej w dużej mierze zależy nasza produktywność i jakość wykonywanych zadań. Co więcej, warunki pracy mają spory wpływ na nasze zdrowie, czego skutki możemy odczuwać przez długie lata. Dlatego warto zadbać o wysoki komfort na naszym stanowisku pracy poprzez zakup odpowiednich akcesoriów biurowych, które z pewnością pozytywnie wpłyną na naszą produktywność i samopoczucie.

źródło: idealnebiuro.pl – termobindowanie