Press "Enter" to skip to content

Jak działa hybrydowy silnik Hondy?

Samochody Honda wykorzystują rozwiązania hybrydowe, które minimalizują emisję spalin do środowiska. W 1999 roku marka po raz pierwszy zaprezentowała hybrydowy układ napędowy przy okazji produkcji modelu Insight. Od tamtego czasu technologia została ulepszona i usprawniona, a oferta modeli samochodów hybrydowych Hondy wciąż się powiększa.

Hybrydowy silnik Hondy

Na nowe, zaawansowane działanie hybrydy wpływa wykorzystanie wysokiej jakości, wydajnych elementów. Wpływa na to po pierwsze generator i silnik napędowy. Silniki o odpowiedniej mocy i niewielkich rozmiarach są w stanie nadać samochodowi odpowiedniego przyspieszenia. Generator wytwarza energię, która następnie zostaje magazynowana w akumulatorze. Drugim elementem jest silnik VTEC, który zapewnia niskie zużycie paliwa, wytwarzając jednocześnie energię elektryczną. Trzecim elementem jest akumulator litowo-jonowy, który jest w stanie magazynować znacznie większą ilość energii elektrycznej niż dotychczas. Czwartym elementem wpływającym na wysoką jakość hybrydy Hondy jest sprzęgło blokujące, które dzięki połączeniu z silnikiem przekazuje energię z silnika do kół, co pozwala na jazdę ekonomiczną. Ostatnim elementem jest moduł PCU, który steruje dwoma silnikami i rozprowadza ciepło, które jest efektem wytwarzanej ilości elektrycznej.

Działanie układu hybrydowego w poszczególnych trybach silnika

Wbudowany inteligentny układ i-MMD określa, który z trzech trybów jazdy (elektryczny, hybrydowy, benzynowy) będzie najbardziej optymalny, co eliminuje potrzebę podejmowania decyzji przez kierowcę. W trybie silnika elektrycznego samochód napędzany jest przez baterie. W tym trybie praca silnika jest cicha, a poziom emisji spalin – niski. Silnik benzynowy w trybie hybrydowym „ładuje” silnik elektryczny. Nadwyżka wytwarzanej energii w trakcie jazdy magazynowana jest w akumulatorze. W trybie silnika benzynowego koła napędzane są przez silnik benzynowy, a w razie potrzeby są one doładowywane przez silnik elektryczny. Jazda hybrydową Hondą jest bardzo przyjemna. Moment przełączania poszczególnych trybów jest bardzo płynny i przy tym cichy, dzięki czemu kierowca, może nawet nie zauważyć zachodzących zmian. Główną zaletą hybrydy jest brak potrzeby zasilania i ładowania. Silnik ładuje bowiem baterię podczas pracy, dlatego kierowca nadal musi pamiętać jedynie o zatankowaniu benzyny. Technologia hybrydowa to oszczędna jazda zarówno w kontekście ekonomicznym, jak i globalnym – klimatycznym i środowiskowym. Bateria Honda i-MMD jest objęta szczególną pięcioletnią gwarancją (opcjonalnie gwarancja działa do przejechania pierwszych stu tysięcy kilometrów).

Modele Hondy z hybrydą

Modele Hondy coraz częściej wykorzystują układ hybrydowy. Jednym z takich modeli jest na przykład sportowa Honda NSX z układem Super Handling All Wheel Drive. Przednia oś samochodu wyposażona jest w silnik benzynowy, który działa przy współpracy z silnikiem elektrycznym. Tylna oś wyposażona jest w dwa silniki elektryczne. Taki układ napędowy przekłada się na odpowiednie zachowania samochodu podczas hamowania i jazdy po wąskich uliczkach i zakrętach oraz na niskie zużycie paliwa.  Kolejnym modelem wykorzystującym układ hybrydowy jest nowa Honda CR-V Hybrid. Samochód został zaprojektowany w oparciu o cykl Atkinsona silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów oraz innowacyjny układ hybrydowy. Przekłada się to na możliwość pokonania większej ilości kilometrów za zdecydowanie mniejsze pieniądze.

Podsumowanie 

Samochody Honda wykorzystujące technologię hybrydową zmniejszają emisję spalin do środowiska. Napędy hybrydowe w najbliższych latach będą zyskiwać na popularności z uwagi na mniejsze zużycie paliwa oraz na niższą emisję dwutlenku węgla.