Choć może się wydawać, że to treść prezentacji multimedialnej jest najważniejsza, w praktyce nawet najbardziej merytoryczny projekt nie spełni swoich zadań, jeśli nie pójdzie za nim również odpowiednia stylistyka. Co to oznacza? Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia prezentacji biznesowych, sprzedażowych, czy też promocyjnych? Dowiesz się tego z poniższego tekstu.
Czym jest stylistyka prezentacji multimedialnej?
Jeśli chodzi o stylistykę, mówimy tu o tym, jak wygląda prezentacja – czy jest czytelna i atrakcyjna pod względem wizualnym. Jeśli bowiem zależy Ci na tym, aby dotrzeć do odbiorców i zaciekawić ich na tyle, by wynieśli ze spotkania właściwy przekaz, musisz zwrócić ich uwagę. Nudne ściany tekstu już dawno wyszły z mody. Obecnie znacznie bardziej cenione są prezentacje multimedialne, które poprzez swój wygląd sprawiają, że odbiorcy chcą słuchać i chłonąc przedstawiane im informacje.
Oczywiście istotną rolę ma odegrania także prelegent. Z racji tego, że reguła głosi, by na slajdach było jak najmniej tekstu, musi on we właściwy sposób przekazać kluczowe dane i statystyki. Stworzyć opowieść (o produkcie, firmie itd.), której będzie się chciało słuchać.
Co zrobić, by stylistyka prezentacji była odpowiednia?
Skoro wiadomo już, o czym jest mowa, możemy skupić się na realizacji, a więc poradach dotyczących tworzenia omawianych projektów. Wymienić trzeba co najmniej kilka zasad, których przestrzeganie powinno okazać się korzystne pod względem siły i atrakcyjności przekazu. Sprawdź zatem, co należy zrobić, by spełnić tego typu wymagania.
- Już o tym wspominaliśmy, jednak nie zaszkodzi powtórzyć – podstawowa zasada brzmi, że im mniej tekstu na slajdach, tym lepiej. Ograniczenie się do najważniejszych punktów sprawia, że całość staje się bardziej czytelna i przystępniejsza. Zwłaszcza gdy pójdzie za tym ciekawa przemowa.
- Wpływ na stylistykę prezentacji multimedialnej mają także wszelkiego rodzaju grafiki – jeśli zostaną użyte w sposób przemyślany, mogą znacząco wzbogacić przekaz. Nie bój się więc wykresów, tabelek, zdjęć i animacji. Oczywiście dbaj jednocześnie o to, aby prezentacja była przejrzysta. Podobnie jak z tekstem, nadmiar tego typu elementów bywa problematyczny.
- Nie zapominaj też o kolorystyce prezentacji – specjaliści radzą, by wybrać jedną, główną barwę i dwie, maksymalnie trzy dodatkowe. Kolejny raz trzeba podkreślić, że nadmiar jest w tym przypadku niekorzystny. Pamiętaj ponadto o tym, aby każdy slajd miał ten sam layout. Na pewne modyfikacje możesz zdecydować się na samym końcu, w trakcie podsumowania i pożegnania się ze słuchaczami.
- Choć wiele osób jej nie docenia, czcionka także ma wpływ na stylistykę projektu – istotne jest przede wszystkim to, aby na każdym slajdzie była taka sama. Nie ma sensu „bawić się” w wymyślne fonty, które być może wyglądają efektownie, jednak w praktyce sprawiają, że tekst jest mniej czytelny. Postawi zatem na sprawdzone rozwiązania, które powinny zapewnić Ci sukces.
Chcąc jakoś podsumować powyższe informacje, należy podkreślić, że przepisem na dobrą, ładną prezentację multimedialną jest konsekwencja i minimalizm. Wybierz ładną, schludną kolorystyką i trzymaj się jej od początku do końca. To samo dotyczy czcionki. Zrezygnuj przy tym ze ściany tekstu na rzecz graficznego przedstawienia przekazywanych informacji.
Zależy Ci na ładnej prezentacji multimedialnej? Skorzystaj z pomocy specjalistów!
Jeśli przerasta Cię zadanie stworzenia ładnej, ciekawej prezentacji multimedialnej, zawsze możesz zlecić to komuś innemu. Tak się składa, że na rynku działają firmy wyspecjalizowane w przygotowywaniu tego typu projektów.
Tego typu usługi okazują się przydatne zwłaszcza w przypadku tworzenia prezentacji firmowych, produktowych i sprzedażowych. Nic nie stoi również na przeszkodzie ku temu, aby zlecić stworzenie czegoś na targi, konferencję, czy też inne okazje. Wystarczy znaleźć odpowiednią firmę i przekazać swoje wymagania. Następnie pozostanie Ci już tylko czekać na efekt takiej pracy.