Press "Enter" to skip to content

Konfigurator Honda – zadbaj o swój komfort i zaprojektuj wyposażenie własnego samochodu

Zakup wymarzonego samochodu musi być przemyślany i dostosowany do indywidualnych potrzeb. Nie dziwi więc fakt, że producenci motoryzacyjni stwarzają swoim klientom coraz większą swobodę w doborze komponentów. Konsumenci nie są dłużej skazani na sztywną ofertę. Oni ją tworzą.

Indywidualizacja

Jak wynika z badań organizacji europejskich producentów samochodów ACEA, w Unii Europejskiej coraz chętniej kupuje się nowe auta. Dotyczy to także naszego kraju. Tylko w grudniu 2019 roku sprzedano o 15,7% więcej nowych pojazdów niż w tym samym miesiącu 2018 roku. Większy popyt powoduje coraz większe zaangażowanie producentów, którzy chcą zaoferować potencjalnym nabywcom jak najlepszy produkt. A dobry produkt to taki, który spełnia wszystkie wymagania klienta. Czyli, krótko mówiąc, jest dopasowany do jego potrzeb.

Na szczęście czasy, gdy kierowca miał wpływ wyłącznie na kilka podstawowych cech samochodu czy udogodnień, już dawno minęły. Coraz większa konkurencja i wymagania konsumentów wymuszają na producentach dostosowanie się do rynku i przygotowanie maksymalnie zindywidualizowanej oferty. Wymagający klient chce mieć jak największy wpływ na to, jak będzie wyglądał końcowy produkt. Nierzadko to właśnie dostosowanie do indywidualnych upodobań może zadecydować o tym, na którego producenta padnie wybór. Marka, która zdecyduje się na wypuszczenie nowego modelu w niewielu wersjach wyposażenia i bez możliwości indywidualizacji, jest z góry skazana na porażkę. Wygra ten, kto będzie elastyczny i zaspokoi wymagania. Wie o tym Honda, która daje narzędzia i zaprasza do wspólnego projektowania.

Konfigurator Honda

Idealnym sposobem na dostosowanie produktu do indywidualnego klienta jest konfigurator samochodu. Dzięki niemu konsument sam może krok po kroku przejść przez fazę „produkcji” swojej sztuki. Konfigurator Honda daje szeroką możliwość zaprojektowania wyposażenia wybranego modelu – i to bez wychodzenia z domu.

Dzięki intuicyjnemu programowi na stronie internetowej, klient ma realny wpływ na to, jak będzie wyglądał samochód – i nie chodzi tu wyłącznie o kolor karoserii oraz wygląd wnętrza wybranego modelu (na co oczywiście też ma się wpływ). Użytkownik sam decyduje jaką chce wersję wyposażenia, o jakie dodatkowe akcesoria (jak podświetlenia wnętrza, dywaniki czy na przykład uchwyt na tablet) ma być wzbogacony oraz – a dla niektórych pewnie przede wszystkim – jaki silnik ma się znaleźć pod maską.

Plusy konfiguratora

Największym plusem konfiguratora jest wysoka indywidualizacja wybranego samochodu. Klient japońskiego producenta dostaje możliwość zadbania o własny komfort i dopasowania wielu szczegółów. Jeśli któreś z akcesoriów uzna za zbędne – po prostu go nie dodaje.

Niewątpliwą zaletą konfiguratora jest też wygoda. Cały proces można przeprowadzić na własnym komputerze, o dowolnej porze. W każdej chwili klient może przerwać konfigurowanie i wrócić do tematu na przykład po zasięgnięciu wiedzy o danym elemencie, nad którym właśnie się zastanawia. Presja czasu nie istnieje.

Nie trzeba też przedzierać się przez długie tabelki z dodatkowymi opcjami i liczyć na kalkulatorze końcową cenę. Wszystko – łącznie z wizualizacją samochodu – wyświetli się na ekranie. Klient ma pełną kontrolę nad ceną i nie musi obawiać się ukrytych kosztów. Wszystko jest jasne i przejrzyste.

Podsumowując, dzięki konfiguratorowi konsument jest jednocześnie… projektantem, bo ma realny wpływ na wygląd i funkcjonalność pojazdu. Dzięki niemu samochód Honda dostosowany jest do jego potrzeb. Bez wychodzenia z domu i spotkania z dealerem.